Află AICI adevărul TERIBIL şi CUTREMURĂTOR despre CLICKBAIT!

Milioane de oameni au rămas proşti după ce au citit acelaşi lucru! Această informaţie îţi poate schimba şi ţie viaţa în mai bine. N-o să-ţi vină să crezi. Şocul şi groaza le-au lovit pe femei, iar bărbaţii au înnebunit când au aflat-o!

Iar informaţia e, în caz că mai aveai nevoie să-ţi spună cineva încă o dată, că orice clickbait înseamnă ţeapă. Nimic util nu se ascunde după un titlu care geme de epitete precum “teribil” sau “fantastic”, “incredibil” şi “înfiorător”. Ştiai asta, dar tu nu te înveţi. Te încăpăţânezi să accesezi articolele despre care ai deja convingerea că sunt nişte minciuni găunoase, că au doar un înveliş de bling, iar în interior au ciuciu. De aia se şi cheamă clickbait, adică “momeală pentru fraieri, ca să dea click”. Hai, consolează-te, dacă ai fost ars pentru prima dată, vina e numai a mea. De la a doua oară în sus, în schimb, vina îţi aparţine dacă muşti la păcăleală. A zis-o cu prezidenţiala sa gură aurită chiar şi George W. Bush, făcătorul de pace şi aducătorul de democraţie.

Între un jurnalist sau blogger şi cititorii lui există un aşa-numit “contract de lectură”, unul prezumat, de cele mai multe ori. Conţinutul acestui contract “de facto” este că tu, cititorul, îmi vei ocaziona mie realizarea unor venituri din publicitate, prin expunerea pe care le-o aduci articolelor mele. Şi-mi plăteşti cu ocazia asta chiria, femeile, damigenele cu tulburel, salturile cu paraşuta, operaţiile estetice şi alte asemenea plăceri ale vieţii. În contrapartidă, eu, scriitorul de chestii, îţi voi spune ceva cât de cât nou şi măcar pe departe util vieţii tale. Dacă o fac la modul cinstit, merit o bere. Dacă te păcălesc să dai click pe prostii, atunci e ciordeală la cântar, e păcăleală cu maimuţa, ca la taximetrişti, e târguială cu ocaua mică, e apă-n benzină şi talc în cocaină. Bagă la cap, că din cauza unor asemenea ţepari online suferă şi industria, suferă şi publicul. Informatorii oneşti ajung să facă foamea, iar cititorii rămân duşi de nas şi neinformaţi. Industria nu prea poate face mare lucru, mai ales în România, unde presa nu este reglementată aproape deloc. Doar publicul e cel care-i hrăneşte pe derbedei, prin acel simplu click, şi tot publicul le poate trage preşul de sub picioare.

Îţi mulţumesc, totuşi, că ai deschis acest articol. Spre deosebire de alte clickbait-uri făcute cu rea-credinţă, al meu măcar e un pic educativ. Sper. Chiar şi pentru unul ca tine care, evident, avea lecţia deja învăţată. Ţi-o mai confirm şi eu. Ai aflat ceea ce ştiai deja, şi anume că în spatele unui titlu “clickbait” nu se află niciodată conţinut. Ideea lui e să faci trafic, pentru ca eu să-mi vând mai scump publicitatea. În loc să capeţi şi tu ceva util în schimb, în general iei ţeapă, de fiecare dată când dai click pe titluri dintr-astea, sforăitoare şi bombastice. Eu măcar ţi-am oferit o lecţie cinstită. Acuma sper că ai reţinut, pentru ultima oară, de ce nu trebuie să accesezi site-uri cu titluri clickbait.

Lecturi cu folos pe mai departe, prietene!

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Powered by Facebook Like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *